(+45) 2176 1170 lasse@loemmel.dk

EY nominerer Lömmel som Årets Startup

Dato: 10. September 2019
Aalborg

EY’s Entrepreneur of the Year er verdens mest anerkendte vækstskaberkonkurrence, som hylder de bedste vækstskabere i Danmark og globalt.

Som et lyn fra en klar himmel

En jury har nomineret Lömmel i kategorien ‘Årets Startup’ til EY Entrepreneur of the Year 2019 🏆

Nomineringen er kommet som et lyn fra en klar himmel, og INGEN er så overraskede som jeg.

Faktisk spurgte jeg med skepsis i stemmen den fine herre i den anden ende af røret: “Hvordan f*nden kom I frem til mig??”

Lömmel har fra januar 2019 og frem til nu (8 mrd. senere) været mit livs satsning. Udelukkende båret af min passion og min oprigtige lyst til at skabe værdi for mine kunder.

At være en nystartet og derfor ukendt betyder dog også, at jeg har måttet kæmpe for hver eneste kunde jeg har fået ind. Som nystartet vil man især opleve at potentielle leads går tabt, hvis man som jeg ikke vil konkurrere på prisen. Faktisk er dette en vigtig læring og pointe.

For kunderne jeg skal tiltrække, må prissætning aldrig være et større parameter end det forventede store udbytte af vores samarbejde. Det forudsætter naturligvis at potentielle kunder kan se værdien på den lange bane. Desværre har jeg for ofte mødt de der søger et quick-fix med marketing, frem for den store gevinst i et strategisk samarbejde.

Tilbage til prisen: Jeg er meget bevidst om at jeg ikke er den billigste i byen. Det er skam intentionen.

For er den billigste løsning virkelig hvad man som virksomhed ønsker, når vi taler om noget så vigtigt som branding?

Du får ét gæt hvad jeg mener.

Væksteventyr? Mig?

Men hvis jeg skal være helt ærlig, er Lömmel for nuværende ikke et væksteventyr. Jeg går skam stadig og stresser over, hvorvidt jeg får nok opgaver til den næstkommende måned. Man er vel netop et start-up! 

Derfor er det ikke falsk beskedenhed når jeg siger at jeg blev oprigtigt overrasket og skeptisk, da jeg blev nomineret.

Jeg kender ikke til begrundelsen for min nominering, men vurderet på de ting der ligger tilgængeligt offentligt, så har jeg en anelse om hvad der har gjort udfaldet; personlig branding.

Ikke at jeg ønsker at kaste mig ud i noget selvforherligende klappen-på-egne-skuldre. Men jeg tror dog dét der er sprunget i øjnene er min kommunikation og dermed også den måde jeg opfattes. Min tilgang til sociale medier, særligt Linkedin, er meget bevidst og velovervejet. I hvert fald i nogen grad.

Jeg tager det derfor som et kæmpe cadeau, idet denne ekspertise er netop hvad jeg ønsker at sælge potentielle kunder. Så kære potentielle kunder; Lömmel er hermed approved by EY, hvis man tør være så kæk.

Tankerne bag

Min ambition har aldrig været at bygge det ‘næste’ store bureau i lynets hast. Særligt har motivationen ikke været pengene. Min vision derimod er, at være knivskarp og kompromisløs i mit virke med design, branding og konceptudvikling. Måske netop dét budskab har skabt resonans hos folkene bag denne nominering.

De øvrige nominerede er enormt beundringsværdige, og jeg er realistisk om mine chancer. Så alt jeg vil sige er TAK for nomineringen – alene anerkendelsen har været det hele værd.

Nyeste blogs

Har du læst de seneste blogs?

Fodbold og regnbueflag

Fodbold og regnbueflag

Dato: 24. Juli 2019 AalborgxLiverpool FC ændrede i nat profilbillede på deres SoMe kanaler. Regnbueflaget danner baggrund til det foranliggende historiske klublogo. Ved første øjekast virker det ufarligt og trivielt. Indtil man læser det hadefulde kommentarspor. Jeg...

Dårligt design koster kassen

Dårligt design koster kassen

Dato: 18. Juni 2019 AalborgCorporate identity. Visuel Identitet. Brand identitet. Whatever. Uanset hvad du vælger at kalde det; så er det vigtigt. For dårligt design er dyrt - også selvom du tror du sparer penge. Sanse-overload Vi lever i en samtid, hvor vores hjerner...

Nike er kongerne af branding

Nike er kongerne af branding

Dato: 15. Maj 2019 AalborgDu skal stå for noget.. Nike er konger af branding 👑Hvad der indledningsvis virkede som en shitstorm, med kursfald og afbrændte sneakers, da de 'endorsede' Colin Kaepernick - endte med at øge Nikes markedsværdi. Markant. Jeg vil ikke...