fbpx
(+45) 2176 1170 lasse@loemmel.dk

Content Marketing

Skab indhold med afsæt i krydsfeltet der findes mellem målgruppens interesser / pain points, og din virksomheds viden / ekspertise inden for området.

Kort om Content Marketing

Hvad er Content Marketing:

Content Marketing handler først og fremmest om at kunne sætte sig i målgruppens sted, og herfra skabe indhold der er af reel interesse for denne. Der findes nemlig et krydsfelt mellem virksomhedens ekspertise og kundernes interesser; dette kaldes ‘The Sweet Spot’.

Eksempler på Content Marketing kunne være:

  • En boligforhandler der laver en blog om boligindretning
  • Jyske banks ‘Jyske Bank TV’ – der berører politik, finans, bolig, livsstilstrends m.m.
  • En hotelkoncern der laver en guide til de bedste seværdigher i byen
  • BlendTec’s “Will it blend” serie (salget steg med 700% over 3 år)

Bemærk hvordan produktet, virksomheden og kerneydelsen (ofte) træder i baggrunden.

Det handler i bund og grund om at levere værdi, ved hver eneste handling, uden at tale om jer selv

BlendTec: Et sjovt eksempel

Vigtigt at vide om Content Marketing:

Content Marketing er en langsigtet strategi. Der er ingen vej uden om.
..Men god content, vil kontinuerligt ligge og arbejde for jer. Jo mere og bedre content der er, jo større sandsynlighed er der for at nogen ser det – og i sidste ende konverterer. (nyt lead, ny følger, ny køber)

Hvor virksomhederne førhen afsatte store summer i budgettet til dyre TV reklameblokke og produktion af video hertil, til afspilning mellem programmer som målgruppen rent faktisk ønskede se; er flere virksomheder gået hen og blevet deres egen TV kanal. Production value er ikke så essentielt, hvis jeres indhold er relevant for brugeren!

  • Tag sælger-hatten af, og find ind til værdien I skaber for målgruppen
  • Customer pains er et godt sted at starte
  • Identificer platformen hvorfra indholdet skal komme
  • Levér indholdet konsekvent: hver uge, eller hveranden uge

Har I en Content Marketing partner?:

Lömmel idéudvikler Content Marketing strategier;
det gælder produktion af video, valg af distributionskanaler, vejledning til medie og format, tone of voice, grafisk udtryk og generel kommunikativ forståelse.