(+45) 2176 1170 lasse@loemmel.dk

Case: Mabel

Visuel identitet / Logo
/ Branding / Print

Det lille kafferi

På Boulevarden i Aalborg midtby, finder du kafferiet, Mabel, som trods sin beskedne størrelse, leverer store smagsoplevelser.

Kafferiet ejes af mor og datter-duoen, Camilla og Carla, som deler en stor passion for “kaffe, kager og kram.”

Mabel ønsker at være synlige i Aalborgs bybillede, sin størrelse til trods.

Lömmel har i sommeren 2020 skabt en visuel identitet til Mabel.

 

Logo

En håndtegnet kaffebønne, kombineret med særpræget typografi, udgør det nye logo.

Til denne case var det vigtigt med en høj grad af fleksibilitet, hvorfor logoet er skalerbart.

Uanset hvilke elementer af logoet der præsenteres, vil der næppe herske tvivl om afsenderen.

Logoet benyttes både med og uden ikon.

Navn og brand

Mabel; engelsk kortform af pigenavnet Amabel, der er afledt af det latinske ord amabilis, som betyder elskelig.

Ser man på symbolikken i ordet, taler dette ind i hvordan Mabel ønsker at positionere sig, i kundernes bevidsthed; som værende elskelige.

Lömmel udviklede tilnavnet ‘Det lille kafferi’, da denne sætning er sandfærdig, både i reference til kafferiets størrelse, og på samme tid understøttende for fortællingen om, ‘et hyggeligt sted at være’, rent semantisk.

I øvrigt, er kafferiets Mabel født i 1920. Hun var kaffemor-Camillas farmor

Farvespil med personlighed

Personlighed gennemsyrer farvepaletten. Kærligheden til den sarte røde farve var, for kunden, stor – og derfor har denne dannet udgangspunkt for farvekombinationerne.

Frem for at trække på farver, som typisk associeres med kaffe; de brune og cremefarvede nuancer, har vi gjort Mabel til sin egen.

Vi lagde vægt på, at afspejle Camilla og Carlas personligheder, frem for produktet.

Et visuelt univers

Mabels identitet kommer til sin ret i praksis; helhedsoplevelsen af butikken og produkterne man får i hånden.

Butikkens ene væg præges af identitetens rødlige farve, og brydes af plakatdesign, hvor den grønne kontrastfarve er dominerende.

Casen giver frirum til, at kunden kan arbejde med identiteten, på en næsten legende facon. Gennem stickers, plakater, postkort, m.m.

Identiteten opfylder Lömmels krav til stærke identiteter: Klarhed, distinkthed og egnethed.

Eksempler på plakatdesigns til Mabel, udviklet af Lömmel Design & Branding

Designkoncepter til potentiel emballage, udviklet af Lömmel Design & Branding

Omtale

14. Juni 2020

“Mor og datter står bag: Ny kaffebar åbner snart i Aalborg”

Artikel i MigogAalborg om Camilla og Carla, inden den officielle åbning.

Billede: MigogAalborg

Lancering

Mabel åbner dørene til kafferiet 18. juli 2020, på Boulevarden 6 i Aalborg midtby.

Andre Lömmel identiteter

Vi elsker at bygge brands

Visuel identitet
Madfestival

Logo, Web
No1Retail

Logo, Web, Foto
Livsværk

Rebranding, web, m.m.
RYÅ IS

Logo, Web
Nyhedsmedie

1, 2, 3
Kontakt nu