(+45) 2176 1170 lasse@loemmel.dk

Branding og partnerskab

Et stærkt defineret brand, sælger markant bedre.

Hvad er branding?

Branding handler i bund og grund, om at etablere en relation til sine kunder. En relation der gør at forbrugeren vælger jeres brand til. Ikke på baggrund af pris, men grundet tilhørsforholdet og merværdien, som jeres brand vækker hos den enkelte. Branding er i høj grad en disciplin, hvor man tør se indad og kigge kritisk på alle kontaktflader. Uanset om vi taler employer branding, personlig branding, eller corporate branding.

Med et partnerskab, arbejder Lömmel tæt sammen med virksomheden på at styrke de forskellige parametre, som udgør netop jeres brand.

Lömmel hjælper virksomheder med at definere en brandstrategi, som således bliver rettesnor for al kommunikation og udtryksformer.

Hvad får du med et partnerskab?

Et samarbejde med Lömmel styrker dit brand. Her er hvordan.

Overblik

Sammen gennemgår vi de forskellige kommunikations-kanaler og kontaktflader, kortlægger indsatsområder, og formulerer en strategi og slagplan.

Formål

Med afsæt i en klar strategi og med en følelse af ‘purpose’, kan den interne og eksterne kommunikation styrkes markant. Her effektueres indsatsen.

Rådgivning

Hav Lömmel med på sidelinjen som sparringspartner og rådgiver. Lömmel kan skabe indhold og løsninger der støtter op om brandet, og den røde tråd.

Derfor skal I arbejde målrettet med branding

1. Branding er tillidsvækkende

Branding er en relation. Mellem den enkelte forbruger og virksomheden. Når en virksomhed repræsenterer sig selv professionelt, med et særpræget visuelt udtryk og med rette tone of voice, vil målgruppen, lettere forstå brandet. Det vil stå klart for jeres kunder 'HVEM' I er, og de, som denne identitet ræsonnerer hos, vil aktivt søge jer. Gang på gang.

2. Øget loyalitet

Branding er ikke dit logo. Men logoet er en del af dit brand. En distinkt visuel identitet og et godt logo, kan vække genkendelse hos forbrugerne, således I er top-of-mind indenfor jeres område. At være Top-of-mind er en magtfuld markedsposition, og en stor konkurrencefordel.

3. Styrker din markedsføring

Med en klart defineret brandfortælling, styrkes jeres evne til at skabe markedsføring der har reel effekt. Med et defineret DNA kan man undgå produkt- og salgsorienteret kommunikation, og i stedet fokusere på værdien I skaber, og dermed til hjertet af forbrugeren. Tænk over det, hvornår har Apple eller Nike sidst 'bedt dig om at købe' deres produkt?

4. Branding motiverer ansatte

Alle kan ansætte medarbejdere, men et stærkt brand tiltrækker motiverede medarbejdere, der føler sig inspireret til at bære virksomhedens mission og vision fremad. Stærke brands har defineret sit DNA så krystalklart, at dette gennemsyrer organisationen - hvilket vil vække stolthed, løfte moralen og produktiviteten hos de ansatte. For de vil være ombord, på denne rejse.

5. Branding skaber mere salg

Et solidt brand, vil lede til brandambassadører, hvor marketingverdenens stærkeste redskab venter: word-of-mouth. Netop derfor er det vigtigt at ens visuelle udtryk, markedsføring,  og omdømme har samhørighed og ensretning.

Nyeste blogindlæg

Har du prøvet at læse Lömmel bloggen?

Ting du bør vide om logo design

Ting du bør vide om logo design

Dato: 9. April 2020 5 min. video  Logo design er altid vildt spændende! Ofte starter vi med en ren tavle, hvor designeren og kunden sammen skal  definere det helt rigtige udtryk, som skal være kendetegnet for virksomheden fremover. Gennem de par år, hvor jeg har...

Neo-generalisten: et opgør med siloer

Neo-generalisten: et opgør med siloer

Dato: 11. Marts 2020 5 min. læsning  Er generalisten virkelig så ilde anset? I dette indlæg slår jeg et slag for generalisten, som ofte bliver en udskældt profil, som resultatet af specialist-glorificeringen.  Et slag for generalisten Generalist-betegnelsen har i...

Lömmel nomineret af EY til Årets Startup

Lömmel nomineret af EY til Årets Startup

Dato: 10. September 2019 AalborgEY's Entrepreneur of the Year er verdens mest anerkendte vækstskaberkonkurrence, som hylder de bedste vækstskabere i Danmark og globalt. Som et lyn fra en klar himmel En jury har nomineret Lömmel i kategorien 'Årets Startup' til EY...